KiVa School

Wij zijn al jaren een KiVa-school, omdat we de uitgangspunten van KiVa volledig ondersteunen:

'Bij KiVa vinden we dat ieder kind recht heeft op een fijne schooltijd. Daarbij werken we nauw samen met wetenschappers, onderwijsbegeleiders, basisscholen, leerkrachten, leerlingen en ouders.'

Het programma zetten we schoolbreed in en is gericht op positieve groepsvorming, sociale vaardigheden en sociaal emotionele vorming. Het leert kinderen hoe zij zich verhouden tot zichzelf, de ander en de samenleving. Om daarmee uit te groeien tot autonome en verantwoordelijke volwassenen. De aanpak verbetert het school-en leerklimaat, verhoogt de leeropbrengsten en -prestaties, verhoogt het welbevinden van leerlingen en is effectief in het tegengaan van pesten.

Kiva